גרפולוגית משפטית ומאבחנת זיופים במסמכים

דבורה הראל, גרפולוגית משפטית מזה למעלה מ- 30 שנה, רשומה ברשימת הגרפולוגים המומחים בבתי משפט ובסנגוריה הציבורית הארצית, ומתמנה כמומחית מטעמם. היא מבצעת בדיקות מקיפות באמצעים משוכללים, מגישה חוות דעת מומחה לבתי המשפט, ומעידה בנושא גילוי זיופים, השוואת חתימות והשוואת כתבי יד בכל רחבי הארץדבורה מעניקה שירותי אבחון של זיהוי זיופי חתימות על צוואה, כמו גם שירותי אבחון לזיוף חוזים, מסמכים, ערבויות והמחאות,  ובין לקוחותיה נמצא עורכי דין, בנקים, חברות ביטוח, חברות חקירות, ואנשים פרטיים.

לקביעת פגישת ייעוץ

לקוחות מספרים

הסירו את דיוקנאות אנשי הרוח מעל שטרות הכסף!

הפוסט הזה אינו כולל מידע גרפולוגי, אך הוא עוסק בנו, כאנשים וכחברה.

מי זוכר איזה דיוקנאות מודפסים על שטרות של 20, 50, 100 שקלים???

אני מתערבת איתכם, שרובינו לא זוכרים… מה זה משנה כבר, כסף זה כסף, זה כסף. כן, גם אצלנו במקורות נאמר ש"עני חשוב כמת" ואני לא מחדשת דבר כשאני אומרת שבלי כסף אתה כמעט ולא יכול להסתדר בעולם, אלא אם כן אתה נזיר בודהיסטי…

אני חושבת שלא אגזים אם אומר שיש אוכלוסיות רבות, בעיקר בעולם המערבי עבורן כסף הוא האלוהים החדש. אנחנו עובדים בשבילו, אנחנו שופטים אנשים במדד של "עשרת האנשים הכי עשירים" במדינה, בעולם.. ושמים אותם על דוכן, מורמים מעם. אותם עשירים "זוכים" לחנופות, להטבות, וחלקם נידונו לחיי בידוד וחשד מתמיד, ושואלים את עצמם האם "X באמת חושב שאני נפלא, או שהוא רוצה בקרבתי רק בגלל הכסף שלי?"..

כסף, עם כל נחיצותו, הוא הדבר המלוכלך ביותר בעולם. פיזית ורעיונית.

פיזית, אתה אף פעם לא יודע, כמה ידיים עבר השטר שנח בארנקך ה"נקי"?? לא פעם ולא פעמיים פורסמו מחקרים המציינים כי כמות החיידקים המזיקים הנדבקים לשטרות הכסף, היא אדירה!! בשנת 2008, נעשה מחקר שגילה שרידי קוקאין על שטרות שנחו בארנקם של אנשים תמימים… איך הגיעו לשם? פשוט, ישנם אנשים ה"מסניפים" קוקאין באמצעות שטרות מגולגלים. תארו לעצמכם איזה "חבר מביא חבר" מגיע אליכם, לאחר שהשטר התמים בילה אצל מוכר עופות בשוק, או עבר תחת ידיו של אינסטלטור שזה עתה שיחרר סתימת ביוב… מפחיד לחשוב על זה, אבל נחיצותו של הכסף גורמת לנו להדחיק את מדגרת החיידקים שמתחממת ומתרבה בכיסנו.

כסף גם "מעוור עיני חכמים" אמרו חכמים מאיתנו. אפילו את דרעי הוא עיוור, תארו לעצמכם 🙂 ואני שואלת שאלת תם, כנראה: למה לעורר את מחול השדים של המקופח הספרדי מול האשכנזי דווקא בנושא שטרות כסף? הלא השיפוט העדתי הולך ופוחת בעולם החילוני. אך בעולם החרדי הוא עדיין חי ובועט! הקריאה הזו, של דרעי, ל"צדק ושוויון חברתי" באמצעות טענה שאנשי רוח ספרדים לא מופיעים על שטרות הכסף מעוררת בי גיחוך. היא דמגוגית, היא מפלגת ובעיקר היא ממש לא חכמה.

אני, במקום כל אנשי התרבות והרוח, אלה התומכים בבחירה הנוכחית של הדיוקנאות שנבחרו, כמו גם דרעי ושאר ה"זועקים חמס" בשם הקיפוח העדתי במקרה הזה, הייתי פועלת להסיר את דיוקנאות חשובי אנשי הרוח שלנו, מלככב על שטרות כסף. האם היה רוצה דרעי שיופיע דיוקנו של רבו, הרב עובדיה יוסף, לאחר שחי את 120 שנותיו, על שטר כסף? אני לא הייתי רוצה בזה.. ולא, זה לא בגלל שהוא חרדי וספרדי רחמנא ליצלן. אפילו אני, החילונית הגמורה, שמרגישה לפעמים שעולה בי קבס נוכח "אמרות השפר" של הרב עובדיה יוסף בדרשותיו, יודעת שהוא איש רוח בעל השפעה עצומה על הפסיקה היהודית המודרנית ואף על החברה הישראלית. יותר מזה, אני חושדת שגם הרב עובדיה יוסף לא היה רוצה בזה. גם אם היה שטר של 10,000 ₪, שערכו הכי הכי נחשב..

כסף הוא סמל פעיל בעולם חומרני וחף משאר רוח. הרעיון לשלב בין הרוח והחומר בנושא שטרות הכסף, כדי להודיע ל"עולם" שמעבר לחומר מתקיים עולם של אנשי רוח, שגם הוא זקוק לאותות הערכה, הוא בעיניי ניסיון ל"נקות" ולקשט אותו.

מדוע שישכון ויפאר דיוקנה של רחל הענוגה על שטר כסף מטונף? ומדוע לאה גולדברג, שעל בירכי שיריה וסיפוריה גדלו דורות של ילדים, תהיה חלק בעוולות שאנשים עושים בגלל כסף??. וכמה אמנים ואנשי רוח החיים היום בינינו, וכאלה שכבר לא, ששיוועו לתמיכות כספיות כדי להמשיך ולהתקיים בכבוד?? ומה עם קיצוצי התמיכות האבסורדיות במוסדות התרבות, התיאטראות, תעשיית הקולנוע, ומה עם אנשי רוח, סופרים, משוררים, ופילוסופים שזו "תורתם וזו אומנותם" ?? מדוע עלינו לקרוא, מעת לעת, כתבות אודות סופרת מהקולות החשובים בעולם הספרות, שמוכרת את רכושה כדי להמשיך לחיות וליצור? ומה על אמנים ואנשי רוח שזקנו ואין בכוחם להתקיים בכבוד, כי גם לא חיו בכבוד מבחינה כלכלית?

לא! שטרות הכסף אינם ראויים לעיטור של אנשי רוח, והם אינם מוסיפים לאנשי רוח כבוד. קיימות דרכים הרבה הרבה יותר מכובדות, נקיות – פיזית ומוסרית – להנציח את זכרם של אנשי הרוח שתרמו לתרבותנו!

אני מציעה, שכל עוד אנחנו לא מדינה שתומכת בתרבותה וביוצריה, כעל ערך, אל לנו להתהדר בכשרונם של אנשי הרוח. שישבו טובי המעצבים בארץ ויתרמו משאר רוחם לתאר את הישראליות ואת נופיה ואת הישגיה, מבלי לשים "נזם זהב באף חזיר"… בצורת דיוקנאות של אנשי רוח, חילוניים או דתיים, ספרדים או אשכנזים על שטרות הכסף הישראלי.

הלא אמרנו, כסף הוא כסף. בוא נראה, לפחות, מה הוא, כמטבע עובר לסוחר, איפשר לנו כחברה להשיג.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

לקביעת פגישת ייעוץ

ליצירת קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם