גרפולוגית משפטית ומאבחנת זיופים במסמכים

דבורה הראל, גרפולוגית משפטית מזה למעלה מ- 30 שנה, רשומה ברשימת הגרפולוגים המומחים בבתי משפט ובסנגוריה הציבורית הארצית, ומתמנה כמומחית מטעמם. היא מבצעת בדיקות מקיפות באמצעים משוכללים, מגישה חוות דעת מומחה לבתי המשפט, ומעידה בנושא גילוי זיופים, השוואת חתימות והשוואת כתבי יד בכל רחבי הארץדבורה מעניקה שירותי אבחון של זיהוי זיופי חתימות על צוואה, כמו גם שירותי אבחון לזיוף חוזים, מסמכים, ערבויות והמחאות,  ובין לקוחותיה נמצא עורכי דין, בנקים, חברות ביטוח, חברות חקירות, ואנשים פרטיים.

לקביעת פגישת ייעוץ

לקוחות מספרים

על העיוורון והכתיבה

גם בימים בהם המחשב משמש ככלי הכתיבה העיקרי שלנו, עדיין לא מוותרים על לימוד כתיבה ביד.  תהליך זה  הוא חשוב, לא  רק בשל הצורך ללמוד את אחת הדרכים החשובות לתקשורת בין אנשים, אלא  גם לפיתוח חלקי המוח הקשורים למוטוריקה עדינה, והן למרכזים הקשורים בחשיבה מילולית.

כתב יד, הוא בין השאר, פרי קואורדינציה עדינה שבין יד לעין. אנחנו עוקבים בעין אחר תנועת היד, ומנווטים אותה על פני הדף, באופן אוטומטי.

אך מה עושה  אדם שהוא כבד ראייה או עיוור, כשעליו  לכתוב או לחתום  על מסמך את חתימתו? ומה אמור להביא בחשבון גרפולוג משפטי בבואו לבחון חתימה או כתב יד של אדם בעל לקות ראייה משמעותית?

מעבר לעובדה שהוא חייב לסמוך במאת האחוזים על מי שמניח לפניו את המסמך עליו הוא אמור לחתום, ולהיות בטוח שהוא חותם על מה שאומרים לו שהוא חותם, שזו בעיה בפני עצמה… יש לכבדי ראייה ולעוורים שיטות שונות למקם את העט במקום הנכון. אחת מהדרכים הוא שמוש ב"שבלונה" אשר מניחים אותה על הנייר, והכותב מוגבל לשטח המוקצה לכתיבה, וכך לא "מתפזר" וקיימת מידה של שליטה על הכיווניות (מהלך השורה, למשל) ותהליך הכתיבה נעשה בצורה בטוחה  יותר.

סרגל המאפשר לקשת ראייה לכתוב בכתב יד רגיל

אחד המאפיינים העיקריים של כתב היד או חתימותיהם של עיוורים, הוא מיקום החתימה על הדף ובעיקר הולכת שורה לא עיקבית. ישנם כאלה המתקשים בעיצוב אותיות, ועל כן מעדיפים לחתום באמצעות טביעת אצבעותיהם. ישנם כאלה, העוקבים אחר חלקו התחתון של הכלי המנתב את כתיבתם. מתאימים, בעת כתיבתם, וכך, למשל, ימצא הגרפולוג המומחה שכל כתב היד, כולל האזורים העיליים והתחתיים של האותיות מוגבלים בגובהם, כמעט בצורה אחידה.

כיום, קיימים מכשירים אשר מקלים מאוד על הסובלים מקשיי ראייה, אשר מאפשרים להם לקרוא, לכתוב ולחתום על מסמכים, תוך כדי מעקב על האופן בו הם כותבים וחותמים בעת הכתיבה.מאחד מהמכשירים האלה תוכלו להתרשם כאן. הוא מאפשר קריאה, צילום, כתיבה והגדלות הנחוצות לסובל מלקות ראייה, להתמודד ביום יום עם חומר כתוב לסוגיו.

עוד אמצעים ועזרים לסובלים מליקויי ראיה תוכלו למצוא באתר. http://support.perkins.org

להלן נמצא דוגמאות  חתימות של זמרים מפורסמים ונבחין בהבדלים באופן חתימתם:

אנדריאה בוצ'לי – זמר אופרה איטלקי

כאן נוכל להבחין שהכותב מתקשה לשמור על צורות ברורות, מהלך המילה לא עקבי או יציב.

חתימתו של ריי צ'ארלס – יוצר וזמר אמריקאי

חתימתו של ריי צ'ארלס מראה על מידה רבה של שליטה על תהליך הכתיבה, יחסית לאדם עיוור. גודל הכתב והתנועה החופשית מעידים על אדם הבטוח בעצמו, גם אם הוא מוגבל בראייתו.

טביעת אצבעותיו של סטיבי וונדר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

לקביעת פגישת ייעוץ

ליצירת קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם