גרפולוגית משפטית ומאבחנת זיופים במסמכים

דבורה הראל, גרפולוגית משפטית מזה למעלה מ- 30 שנה, רשומה ברשימת הגרפולוגים המומחים בבתי משפט ובסנגוריה הציבורית הארצית, ומתמנה כמומחית מטעמם. היא מבצעת בדיקות מקיפות באמצעים משוכללים, מגישה חוות דעת מומחה לבתי המשפט, ומעידה בנושא גילוי זיופים, השוואת חתימות והשוואת כתבי יד בכל רחבי הארץדבורה מעניקה שירותי אבחון של זיהוי זיופי חתימות על צוואה, כמו גם שירותי אבחון לזיוף חוזים, מסמכים, ערבויות והמחאות,  ובין לקוחותיה נמצא עורכי דין, בנקים, חברות ביטוח, חברות חקירות, ואנשים פרטיים.

לקביעת פגישת ייעוץ

לקוחות מספרים

מתי התחלתי לחשוב כקרימינלית?

כיצד התחלתי לחשוב כזייפנית ומדוע זה נחוץ לי, כגרפולוגית משפטית, וחשוב ללקוחות שלי?

יודעי דבר אומרים שאין הבדלים גדולים  באופן החשיבה של גרפולוג משפטי מוצלח לחשיבה של זייפן.

זיופי חתימות על המחאות נפוצים גם בעידן הדיגיטלי

אני אומרת, נכון, וטוב שכך! וכל כך למה?

זה מאוד פשוט: במלחמה הזו האחד הוא הצייד והשני הניצוד. הצייד חייב להכיר את אורחות חייו ושיטותיו של הניצוד, ללא ככה?

אני מודה. לקח לי זמן, בתחילת הקריירה המקצועית שלי, בתור גרפולוגית משפטית, להפנים שכדאי שאלמד איך חושבים וכיצד פועלים הזייפנים. עד  אז חשבתי, לתומי, שמה לי ולהם? אני מחוץ למגרש המשחקים של הפושעים. חשבתי  שאני אדם ישר וערכי. מומחית לזיהוי כתב יד, בעלת עין חדה וידע, שדואגת לעשות את מלאכתי נאמנה. חלילה לי מלגרום עוול לאיש, וזה כל מה שנחוץ לי כדי לצאת למלחמה הזו.

טעיתי! טעות, טועים !!!

לימים הבנתי, אמינות אישית ומקצועית הן חשובות ביותר ולא ניתן לוותר עליהן.  אך עלי לזכור, שאני משחקת עם הזייפנים באותו מגרש. ובכדי להתמודד עם מוח קרימינלי, צריך לפתח אחד כזה. וכשמישהו מנסה לזייף מסמך מסיבותיו הוא, (ובנינו, זה כמעט  ת מ י ד עניין של כסף), אני חייבת לדעת באיזה שיטה הוא השתמש כדי לזייף וכיצד הוא מנסה להערים עליי כמומחית.

גרפולוג משפטי חייב להכיר שיטות זיוף. ואכן, במהלך שנות עבודתי ועם הרחבת ניסיוני נוכחתי לדעת שרוב המזייפים, עושים עבודה די מגושמת. לפעמים הם מנסים להעתיק חתימה ממסמך אחד ולהדביקה על מסמך אחר, באמצעות מה שמכונה בשפה המקצועית "גזור הדבק"  (cut & paste). הם מנסים ללמוד כיצד לחקות חתימות או לשוות למסמכים מראה ישן,  בכל מיני שיטות. אבל, בינינו, אלה שיטות זיוף שמוכרות לגרפולוג מומחה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

לקביעת פגישת ייעוץ

ליצירת קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם