גרפולוגית משפטית ומאבחנת זיופים במסמכים

דבורה הראל, גרפולוגית משפטית מזה למעלה מ- 30 שנה, רשומה ברשימת הגרפולוגים המומחים בבתי משפט ובסנגוריה הציבורית הארצית, ומתמנה כמומחית מטעמם. היא מבצעת בדיקות מקיפות באמצעים משוכללים, מגישה חוות דעת מומחה לבתי המשפט, ומעידה בנושא גילוי זיופים, השוואת חתימות והשוואת כתבי יד בכל רחבי הארץדבורה מעניקה שירותי אבחון של זיהוי זיופי חתימות על צוואה, כמו גם שירותי אבחון לזיוף חוזים, מסמכים, ערבויות והמחאות,  ובין לקוחותיה נמצא עורכי דין, בנקים, חברות ביטוח, חברות חקירות, ואנשים פרטיים.

לקביעת פגישת ייעוץ

לקוחות מספרים

זיהוי זיופים ברשומות ובמסמכים רפואיים

כל המעורב בתיקים של רשלנות רפואית יודע: אנשי הצוות הרפואי הם בני אדם. וכמו כולם, גם הם טועים. השאלה מה הם עושים לאחר שמתגלה טעותם?!

יש הנושאים באחריות, מודים בטעותם, ומשלמים על כך בצורה זו או אחרת. אך יש גם המנסים להעלים, לזייף ולטשטש את עקבות הטעות.

הבוחרים לזייף עושים זאת בשיטות שונות ומגוונות. יש המכניסים דף חדש לחלוטין לתיק הרפואי, ורושמים בו נתונים חדשים המתאימים לגרסתם. יש המשנים את הנתונים על הדף המקורי בתיקון "מינורי" (כפי שניתן לראות בצילום), יש המוסיפים הערות כתובות, לצד או בין השורות.

זיופי רשומות רפואיות משמשות כראיות בתביעות לרשלנות רפואית

למרכיב הזמן שחלף, בין תיעוד בזמן אמת לבין זמן הכנסת שינויים ברשומות, השפעה משמעותית. מן הסתם, תלונות ותביעות בנושא רשלנות רפואית מתרחשות זמן מה אחרי שנעשו הטעויות הרפואיות ולאחר שנגרם נזק למטופל. סביר גם להניח, שבמידה ואכן נעשה זיוף ברשומות, הוא בוצע לאחר מועד הגשת התביעה. כאמור, פרק הזמן שחלף הוא בעל משמעות וערך רב לבוחן המסמכים ומסייע לו בבדיקותיו.

שני דפים השייכים, לכאורה, למסמך אחד. סימני החירור עליהם שונים, הייתכן?

לכן, חשוב, ולעתים קריטי, להגיש למומחה את התיק הרפואי המקורי ורצוי בשלמותו.

כשמונח בפני מומחה תיק רפואי שבו רשומות החשודות כמזויפות, עליו להתמקד בפרטים הקטנים ביותר המוטבעים על המסמכים, לא רק על התוכן עצמו. למשל, הוא בודק האם קיימים הבדלים בחירור הדפים; האם ובמה שונים חורי התיוק על הדף החשוד מיתר החורים על דפים אחרים בתיק? ומה לגבי סימני השדכנים שאיגדו את הדפים בתיק, האם מיקומם וצורתם זהה על כל המסמכים האחרים בתיק? האם קיימים הבדלי צבע וסוג נייר בין הגיליונות בתיק? כל אלה יכולים להעיד על החלפה או הכנסת דף חדש לתיק.

ובנוגע לכתב היד ולפרטים החשודים כמזויפים; האם השינויים נכתבו בכתב ידו של הרופא המטפל, או על ידי כותב אחר? האם הערה או תוספת חשודה כתובה במקום לא הגיוני על המסמך? כמו, לדוגמה, בין שורות שתוכנן וצורת הכתיבה שלהן מעידים שנכתבו ברצף אחד.

וברזולוציות יותר מפורטות; האם הוכנסו התיקונים החשודים באותו העט? לעתים מה שנראה, בעין בלתי מזוינת, שנכתב בעט בצבע זהה מתגלה, תחת פילטרים שונים, ככתוב בעט אחר. כמו כן, ניתן להבחין, תחת למיקרוסקופ, בעקבותיו של דיו "טרי" לעומת עקבות דיו בן כמה שנים.

בדיקות אלה, ואחרות נוספות, מבוצעות על ידי מומחה לזיהוי זיופים, בטכניקות שונות, באמצעי הגדלה מגוונים ובתיאורה באורכי גל שונים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

לקביעת פגישת ייעוץ

ליצירת קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם