כתיבה בכתב יד, היא אחת מההתנהגויות האנושיות המורכבות ביותר. היא כרוכה באינטראקציות בין תהליכים פיסיים לבין תהליכים מנטליים, ומהווה תוצר מובהק של שימוש מתוחכם בדימויים ובסמלים מקובלים בכל שפה ושפה.
למרות שכל אדם התחיל ללמוד לכתוב על פי צורות תקן המקובלות, כבר מגיל צעיר מאוד, מתגלים הבדלים רבים בין כתבי יד של ילדים שונים. ההבדלים הללו, בין כותב לכותב, מתרבים ככל שאנחנו מתבגרים.
האם ניתן לייחס משמעות לשוני הזה? בוודאי שכן!
ניתן לייחס משמעות לשוני בין כתב ידם של אנשים שונים, בדיוק כפי שניתן ליחס משמעות לשוני בהתנהגויות אחרות בין אנשים.
בתפיסתו המודרנית, המבחן הגרפולוגי הוא כמו כל מבחן פסיכולוגי אחר. והגרפולוגיה – הפסיכולוגיה של הכתב – התפתחה משיטה המייחסת תכונות אופי לסימני כתב בודדים לכדי תורה בעלת מאגר ידע שיטתי השומר על זיקה הדוקה לתיאוריות פסיכולוגיות שונות.
כתחום מרתק המבוסס על הגיון והבנת תהליכים נפשיים וגופניים העומדים בבסיס התנהגות אנושית, ניתן ללמוד את תורת הכתב באופן מובנה ולרכוש כלים המאפשרים לאבחן את אופיו, כישוריו ויכולותיו של הכותב.
ניסיונה הרב של דבורה הראל בהוראת הגרפולוגיה רחב ומגוון. ובמשך למעלה מ-30 שנה העמידה "דורות" של גרפולוגים שעברו בחינות מקצועיות – הן בארץ והן בחו"ל – וחלקם אף עוסקים באופן פעיל במקצוע.
כיום מתמקדת דבורה הראל בהוראת קורסים למתעניינים:
אף שהעיסוק המקצועי בגרפולוגיה דורש הכשרה מקיפה, הן באבחון כתבי יד והן בתחום הפסיכולוגי, הנושא מרתק רבים וניתן להקנות לקהל הרחב חלק מהכלים בהם משתמש הגרפולוג המקצועי.
דבורה הראל מרצה ומקיימת סדנאות בנושאים מגוונים ולקהלים שונים.
Copyright © 2019. Harell Graphology